CONTACT

VRAGEN OF MEER WETEN?

WIJ STAAN JE TE WOORD

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Frequently asked questions

Hoe boek ik een artiest of act?

1. Vraag de beschikbaarheid op; vul het formulier op de website zo compleet mogelijk in.

2. Je ontvangt de beschikbaarheid (en andere passende opties) zo snel mogelijk.

3. Maak je keuze en bevestig deze aan Artist & Planning.

4. Wij reserveren jouw artiest of act.

5. Je zorgt voor de betaling na ontvangst van het boekingscontract en de factuur.

Hoe snel krijg ik antwoord op mijn aanvraag?

Als de contactgegevens compleet zijn ingevuld doen we er tijdens werkdagen alles aan om jouw aanvraag binnen 24 uur te beantwoorden. Ontbreken er contactgegevens? Dan kan het 48 uur duren.

Kan ik vrijblijvend een artiest in optie nemen?

Ja, dat kan. Je plaatst een optie telefonisch op 023 – 620 10 04, door een e-mail te sturen op info@artistenplanning.nl of door het contactformulier in te vullen. Je hebt pas een optie als je de bevestiging per e-mail hebt ontvangen.

Hoelang is een optie geldig?

Opties zijn 14 dagen na bevestiging geldig, tenzij in de offerte anders is aangegeven. Krijgt de artiest of act in de tussentijd een andere aanvraag? Dan ontvang je bericht en kun je binnen 48 uur jouw optie definitief maken.

Hoe laat is de geboekte artiest aanwezig?

Meestal is jouw artiest of act ruim een half uur voor aanvang van het geplande optreden aanwezig. In overleg zijn technici soms eerder aanwezig voor de voorbereidingen. Als je een band of een drive-in boekt, zijn de technici vaak 2 uur voor aanvang van het optreden aanwezig. Op verzoek communiceren wij de verwachte aankomsttijden een week van tevoren.

Wat gebeurt er als de geboekte artiest ziek of verhinderd is?

In de praktijk komt het gelukkig vrijwel nooit voor dat een artiest of act moet worden gecanceld. Als dit door omstandigheden toch noodzakelijk is doet Artist en Planning er alles aan om voor geschikte vervanging te zorgen.

Hoe verloopt de betaling?

De factuur moet 14 dagen voorafgaand aan het optreden betaald zijn. Afwijkende betalingsafspraken zijn in het contract opgenomen.

Wat is gage?

De vergoeding die betaald wordt voor een optreden of act.

Wat is Buma Stemra?

Buma Stemra is de organisatie waar ongeveer 33.000 muziekmakers in Nederland (liedjesschrijvers qua tekst en muziek en uitgevers van muziek) bij zijn aangesloten. Het doel van deze organisatie is om ervoor te zorgen dat er een eerlijke vergoeding wordt betaald aan de makers van muziek. Voor de openbaarmaking van auteursrechten is degene die een artiest laat optreden of op een andere manier muziek ten gehore brengt een vergoeding verschuldigd aan Buma. Deze vergoeding bedraagt 7% van de gage. Artist en Planning mag namens de vereniging Buma deze auteursrechtelijke vergoeding bij jou als opdrachtgever incasseren.

Wat is een rider?

Een document met de wensen en eisen van de artiest met betrekking tot een optreden. Vooral bekende artiesten werken vaak met een rider. Wensen kunnen zijn: een eigen kleedkamer, bepaalde drankjes of een eenvoudige maaltijd of snacks.

Wat is een technische rider?

Een document met de technische wensen en eisen van een artiest of act. Denk bijvoorbeeld aan het type microfoons en aantal gewenste monitoren. Als een act een rider heeft ontvang je deze met het contract. De rider is, net als onze algemene voorwaarden, onderdeel van de overeenkomst en moet ondertekend worden.